czwartek, 3 stycznia 2008

wykończenia wnętrz

Wykończenia to trudny proces wymaga, dobrej organizacji frontu pracy. Wszystkie prace mokre, takie jak wylewki i tynki najlepiej wykonywać latem. Ja wykonywałem późną jesienią i wymagało to później zastosowanie przemyślny urządzeń grzewczo nawiewowych. Niestety wilgoć lubi siedzieć w murach. Zwłasza gdy zostały już wcześniej docieplone styropianem. W moim przypadku to sytuacja zastana i nie miałem na to wpływu. Firma budowlana postawiła taki warunek upierając się że, to najlepsze rozwiązanie.

Tak więc tynkowanie jesienią = specjalne dogrzewanie i mocne wietrzenie. Oczywiście przed tymi pracami należy wykonać niezbędne prace instalacyjne tj. ogrzewanie, woda, gaz, prąd, alarm, telewizja, głośniki, telefon . (Sieci komp. i telefonu nie używam- komputer bezprzewodowo, a telfonu stacjonarnego nie potrzebuję). Jak się już uporamy z instalacjami to już z górki. Można wykonać docieplenie stropu. Ja oczywiście zastosowałem wełnę URSA DF35 w wersji 26cm w całej połaci dachu i dodatkow 20 cm w stropie na pomieszczeniami Ip. Oczywiście docieplenie stropu zostało wykonane metodą dwuwarstwową, w celu uniknięcia mostków termicznych. Ponieważ dom był już docieplony można było rozpocząć ogrzewanie. Jednak nie wolno zapominać o częstym i intensywnym wietrzeniu. W świeżo wybudowanym budynku wilgoć technologiczna jest bardzo duża, a podnosząc temperaturę wewnątrz, zwiększamy ciśnienie pary wodnej. Aby nie dopuścić do wykropleń należy często przewietrzać cały dom. Częste wietrzenie to niestety duże straty ciepła, więc trzeba się liczyć ze zwiększonymi kosztami. Ale taka jest cena za szybką budowę i szybkie docieplanie budynku. W g mnie pierwszy sezon grzewczy budynki powinny przechodzić w stanie nieocieplonym (szczególnie ściany) . Nie zapłacimy dużo więcej za ogrzewanie nieocieplonego budynku w porównaniu do budynku ocieplonego i często wietrzonego. Ale mniejsza wilgoć wewnątrz do zdrowszy klimat.


Aha, warto też zrobic sobie porządne schody do budynku w budowie, bezpieczniej i nie potyka się człowiek dźwigając setki kilogramów materiałów potrzebnych do wykończenia.

8 komentarzy:

Anna Barańska pisze...

Samo wykończenie wnętrza podczas budowy domu to chyba najważniejszy etap. Warto już wtedy pomyśleć nad montażem pompo rozdrabniacza https://www.dostudni.pl/pompo-rozdrabniacz-sanigena-2,id1861.html który na pewno zmniejszy kawałki fekalii trafiających do kanalizacji.

Marek Wołos pisze...

Najwięcej osób przykłada wagę do właściwego wykończenia wnętrza i wcale mnie to nie dziwi. Jak dla mnie bardzo ważnym aspektem było również prawidłowe rozplanowanie i wykonanie instalacji sanitarnej i kanalizacyjnej. Czasami zdarzy się jakaś awaria, ale wiem iż fachowcy od https://www.stankan.pl/ będą w stanie sobie poradzić z każdym problemem.

Anonimowy pisze...

Moim zdaniem przy budowie domu od razu najlepiej jest również pamiętać o instalacji elektrycznej i wyborze dobrego dostawcy. Ja przede wszystkim na samym początku już zdecydowałam się na prąd od https://poprostuenergia.pl/prad-dla-domu/ i jestem przekonana, że właśnie ten wybór był po prostu właściwy.

Izabella Nowotka pisze...

Jak już zostało tu wspomniane to oczywiście sama instalacja hydrauliczna i kanalizacyjna jest niezwykle ważna. W takiej sytuacji ja zawsze wzywam hydraulika https://darek-hydraulik.pl/ ponieważ wiem, że na nim mogę w pełni polegać.

Natalia Zimniewicz pisze...

Akurat gdy mówimy o takich sprawach to ja również jestem zdania, że same instalacje elektryczne są niezwykle ważne. U mnie całościowo takimi pracami zajął się elektryk z http://anluks.pl/ więc ma pewność, że wszystko działa jak należy.

Karolina Zarębska pisze...

Akurat ja również chcę powiedzieć, że bardzo ważną sprawą jest to aby każdy z nas wiedział który elektryk będzie godny polecenia. Tak się składa, że jak dla mnie świetnie zawsze się współpracuje z https://elektryk-wroclaw.pl/ i to są moim zdaniem bardzo dobre wybory.

Tomasz Krawczyk pisze...

Zauważyłem, że firma pod adresem https://hydro-dex.com/ oferuje kompleksowe usługi hydrauliczne, w tym instalacje sanitarnych. Czy ktoś może podzielić się doświadczeniami z ich pracami instalacyjnymi?

Karolina Zarębska pisze...

Znalezienie rzetelnego i kompetentnego elektryka może być wyzwaniem, ale dzięki stronie https://elektrycy.warszawa.pl/, proces ten staje się znacznie prostszy. Firma oferuje szybką reakcję na zgłoszenia, co jest nieocenione w nagłych awariach. Doświadczenie i profesjonalizm zespołu sprawiają, że każda interwencja jest przeprowadzana sprawnie i efektywnie, co minimalizuje czas oczekiwania i potencjalne dyskomforty.